Babyfon BM 880 ECO

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Babyfon BM 880 ECO op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Jolanthe 18-04-2009
Geschreven voor: Babyfon BM 880 ECO

Misschien heb ik pech maar na een half jaar begonnen er problemen met opladen van het ouderdeel. Nu na 1,5 jaar doet die het helemaal niet meer. Verder was ik er wel tervreden over maar erg matig dat ie het nu niet meer doet terwijl ie niet goedkoop was!

Alteregoo 27-02-2007
Geschreven voor: Babyfon BM 880 ECO

Na enkele maanden, tijd om mijn oordeel over dit apparaat te delen... belangrijkste items is denk ik dat ik geen negatieg aspect heb kunnen ontdekken. Hij doet het gewoon!

We hebben voor deze serie gekozen omdat ze zo weinig electrische en magnetische straling uitzenden. Niet dat ik dat heb nagemeten, maar het is het Unique Selling Point van dit apparaat.

Het apparaat bestaat uit een zender (met voedingskabel) en een draadloze ontvanger (met oplader en batterij indicatie). Om het te laten functioneren kies je op beide dezelfde (A of B) frequentie, hangt de ontvanger om je nek en gaat bij de buren gezellig borrellen.

De zender geeft pas een signaal door aan de ontvanger als een (traploos) ingestelde geluidsdrempel is overschreden. Dat is ff puzzelen als je hier echt waarde aan hecht, maar de standaard waarde voldoen prima. Naast het geregistreerde geluid, wordt ook het geluidsniveau doorgezonden. Deze wordt afbeeld door enkel ledjes. Het volume op de ontvanger is maar op drie niveau's in te stellen (laag, middel, hoog). Dit volstaat prima.

Dan de afstand die de zender kan overbruggen. Ik heb dat in de wijk getest op ongeveer 230m (tussen de huizen door). Dit punt wordt gemarkeerd door een alarm dat aangeeft wanneer het signaal van de zender te zwak wordt.

Kortom, prima apparaat. Het extra uitgaven voor wat mobiliteit zijn de investering ruim waard gebleken.